Fakturering & utlägg

Leverantörsfakturor skickas direkt till föreningens ekonomiska förvaltare, SBC. Var noga med föreningens kundnummer SBCID.

1. e-faktura enligt instruktion. (Används i första hand.)
  2. pdf-faktura skickas till mejlfaktura@sbc.se med nedanstående fakturaadress. Fakturan ska vara i pdf-format och bifogas mejlet. Bilagor ska vara i samma fil som fakturan. Används vid enstaka fakturor.
  3. pappersfaktura skickas till nedanstående fakturaadress. Används endast om de andra alternativen inte är möjliga.

Fakturaadress

Brf Brunnsviken
SBCID 6284
c/o SBC
851 02 Sundsvall

Utlägg

Har du gjort ett godkänt utlägg för föreningens räkning, exempelvis köpt något det beslutats om i en arbetsgrupp, gör du så här:

1. Fäst papperskvitton på ett eller flera A4-ark. Alla kvitton ska synas. Skriv ditt namn på varje ark.
  2. Har du möjlighet att skanna arken med kvitton sparar du filen som pdf. Du kan använda din telefon.
  3. Skriv ett mejl med: namn och lägenhetsnr; bank, clearingnr och kontonr; specifikation med belopp (slå inte ihop, utan minst en post per kvitto).
  4. Mejla arbetsgruppen. Har du fått kvittot elektroniskt som pdf ska det bifogas och har du skannat själv bifogas den filen.
  5. Lämna papperskvitton i original (på A4-arken) till ansvarig för arbetsgruppen.

Ansvarig för arbetsgruppen registrerar utlägget i SBC:s system för utbetalning. Både kvitton på papper i original och elektroniska kvitton sparas hos föreningen enligt bokföringslagens krav.

Uppdaterad 2024-02-06