Felanmälan

  1. I första hand felanmalan@brunnsviken.se
  2. Sms 070–456 12 87
  3. Ring 070–456 12 87, helgfri måndag till fredag 09.00–16.00

Akut – vid risk för personskada eller skada på fastighet, ring omgående, dygnet runt!
 

Tänk på vid anmälan
  • Ange namn och lägenhetsnr, men även mejl och telefon där du är anträffbar.
  • Bifoga bilder om det förtydligar.
  • Mejla gärna även om du skickar sms eller ringer. Det läggs då automatiskt upp ett ärende, teknikgruppen får bättre överblick av vad som inträffar och kan följa upp.
  • Som bostadsrättshavare svarar du för lägenhetens inre och kommer att faktureras för åtgärder som ligger under ditt ansvar. Observera att minst 2 timmar plus eventuella resekostnader faktureras.
Fastighetsskötare

Jan Sundeborn, Sundeborn Alltjänst AB, tar hand om din anmälan och ser till att problemet åtgärdas.

Stänga av vatten, värme eller ström

Om du behöver stänga av vattnet, värmen eller strömmen i lägenheten och inte kan göra det själv, behöver du ta hjälp av fastighetsskötaren. Du kontaktar i god tid fastighetsskötaren om vad som behöver göras. Ni kommer överens om tid och du bekostar själv arbetet. Du informera även grannar som berörs av avbrottet.

Hjälp med något i lägenheten

Om du behöver hjälp med något som ligger under ditt ansvar i lägenheten, kan du vända dig till fastighetsskötaren. Var ute i god tid och var tydlig med vad du behöver hjälp med. Ni kommer överens om tid och du bekostar själv arbetet.

Tänk på
  • Det är inte bara problem i din egen bostad du anmäler, utan allt du upptäcker som är trasigt eller har någon brist, det kan gälla källare, trapphus, fasad, tak etcetera. Vi äger föreningen gemensamt och alla har en skyldighet att anmäla så snart som möjligt.
  • Är det något som börjar bli slitet kan du meddela teknikgruppen, som undersöker och planerar in lämplig åtgärd.
  • Vid akut felavhjälpning sker vanligtvis en provisorisk reparation som åtgärdas på ett permanent sätt under ordinarie arbetstid.
Förebygg och åtgärda själv

För att minska risken för problem kan du göra vissa förebyggande åtgärder, och har ett problem uppkommit, kan du i vissa fall åtgärda felet själv. (Se rullgardinsmenyn under Felanmälan ovan.)​​​

Hanteras inte av fastighetsskötaren
Uppdaterad 2024-02-06