Uthyrningslägenhet

Föreningen äger en möblerad tvårumslägenhet (66,5 m2) i punkthuset på BA 49, som används för bland annat möten. Den kan även användas av medlemmar för kvällsaktiviteter eller hyras för besökande, till ett pris av 500 kr/natt, inklusive parkeringsplats.

Till bokningssidan

Utrustning i lägenheten

• 4 bäddar, 2 i dubbelsäng och 2 i bäddsoffa. Täcken, filtar och kuddar finns.
  • Bord i vardagsrum med plats för cirka 10 pers. TV.
  • I köket finns bord och porslin för cirka 6 personer, kokkärl, mikrovågsugn, kaffebryggare, vattenkokare och brödrost.
  • Uteplats med trädgårdsmöbel, bord och 4 stolar.
  • Förbrukningsartiklar som disk- och rengöringsmedel, soppåsar, toalett- och hushållspapper samt handtvål.
  • Trådlöst bredband.

Vid hyra av lägenheten ingår parkeringsplats nr 4059 på den yttre parkeringen. Det finns en laddbox och betalning sker med Swish eller Eways laddkort.

Förslag på förbättringar lämnas till lagenhetsbokning@brunnsviken.se.

Bokning

Bokning sker via föreningens bokningssida. Grönt betyder att lägenheten är ledig och gult att den är upptagen. I det gula fältet anges det lägenhetsnr som bokat. ST betyder styrelsen.

Notera att styrelsen har företräde till lägenheten för styrelsemöte - nio per år. Mötena är i regel vardagar, 18:30–22:00 (senast).

Villkor

• Bokning längre än två veckor i följd kräver godkännande från styrelsen.
  • Lägenheten är enbart avsedd för föreningens medlemmar och deras gäster.
  • Bokande medlem är ansvarig.
  • Vidareuthyrning är inte tillåten.
  • Du städar innan du lämnar, se "Checklista inför avresan (och städning)" nedan.
  • Husdjur och rökning är inte tillåtet. Rökning är inte heller tillåtet på uteplatsen.

Betalning

Hyran på 500 kr/dygn betalas innan tillträdesdag:

• Bankgiro 444-5052 eller Swish 123 271 67 28.
  • Ange lägenhetsnummer (1–97) och datum för perioden,
    till exempel lghnr 14, 29–30 april.

Nyckelhantering

• Nyckel erhålls ur nyckelboxen utanför lägenheten. De som har bokat får en kod av lägenhetsvärden Marianne Lundberg, BA 81, någon dag före tillträdet.
  • Nyckel lämnas åter i boxen senast kl. 12:00 på avresedagen.

Checklista inför avresan (och städning)

Bokande medlem ansvarar för att städning utförs. Upprepat slarv eller negligerande vad gäller städning kan leda till att rätten att hyra lägenheten dras in under ett år.

• Badrum: Rengör handfat (ovan och under), blandare, toalettstol, spegel, duschkabin.
  • Kök: Diska, torka och ställ in disken. Rengör mikrovågsugn och kylskåp. Släng sopor.
  • Stäng inte av kyl och frys.
  • Övriga utrymmen. Rengör bord och andra ytor.
  • Dammsug golv, mattor, stolsdynor och soffdynor.
  • Våttorka alla golv inklusive badrumsgolvet.
  • Torka av trädgårdsmöblerna om de använts.
  • Stäng och lås fönster och altandörr.
  • Har något gått sönder? Anmäl till lägenhetsvärden.

Avbokning

Avbokning ska ske minst fem dagar innan tillträdes­dag. Görs avbokning senare betalas hyran upp till max 5 dygn (5 x 500 = 2 500 kr). Undantag görs vid sjukdom om läkarintyg kan uppvisas. Om lägenheten skulle hyras av någon annan behöver man inte betala.

Styrelse följer upp bokningar av storhelger, särskild upprepat förfarande med tidig bokning som följs av sen avbokning.

Uppdaterad 2024-04-15